The use of information and communication technologies (ICT) in research activities are becoming more and more common, especially when these activities involve several actors in different locations. In this regard, five main aims are stated:

 

1. Building a common knowledge background through the gathering and organizing information and produced documents by others (Fertilization).

2. Collecting and sharing information and knowledge produced during - and specifically for - the

research activity (Stabilization).

3. Designing and deploying information gathering instruments (Production).

4. Boosting comments and feedback -discussions- about information and gathered documents (Exploitation).

5. Analyzing the information in order to support research activities.

El presente curso en el marco de una Maestría en Docencia Universitaria tiene sentido, por cuanto los estudiantes de este programa, generalmente profesionales universitarios con una rica experiencia docente, pero con contenidos un tanto superficiales y empíricos con respecto a la evaluación de los aprendizajes de los estudiantes, requieren tener una experiencia formativa que los lleve a una reflexión teórica, metodológica en el  campo de la evaluación, además  que, diferentes autores han señalado que evaluar, es  una de las competencias de mayor reconocimiento y demanda  en el docente universitario, razones que llevan  a pensar en la importancia del presente curso y se constituye en la justificación esencial.